A Polgári Védelem oktatásának célja a veszélycsökkentő tudatos magatartás kialakítása, amely a biztonságot erősíti. Képzett gyerekekkel könnyebb veszély esetén az adott veszélyhelyzetben szükséges cselekvési sort végrehajtani, és a pánikot elkerülni, mint a képzetlen társaik esetében! Tudja, hogy mit miért kell tennie.
Az óvodákban és az iskolákban a foglalkozást vezetőknek lehetőséget biztosítunk tapasztalatcserére, konzultációra, igény szerint közös találkozásra, együtt gondolkodásra!
Tapasztalatunk az oktatásban:
általános iskola
19 év (2005-től)óvoda
16 év (2008-tól)általános iskolák felső tagozatain a felmenő rendszerű oktatásban
4 év (2008.-2012.; 2024.-)
A katasztrófák elleni védekezés több évezredes múltra tekint vissza, és ez a folyamat tükrözi az emberiség küzdelmét a természeti, majd a civilizációs veszélyekkel szemben.
Alapítványi oktatási programjának elindításakor a 13/1998. (III.6.) BM rendelet határozta meg a polgári védelmi felkészítés követelményeit. A rendelet szerint nagy hangsúlyt kellett fektetnünk a megelőzésre, a lakosság felkészítésére.
Majd az integrált katasztrófavédelem létrejöttekor megjelent a 62/2011. (XII.29.) BM rendelet és ez a korábbi rendeletet hatályon kívül helyezte, és a polgári védelmi felkészítésről mind a pedagógusok, mind az óvodások, mind a tanuló ifjúság esetében jogszabályban rögzítette azt az alapvetést, melyet Alapítványunk ekkor már 6 éve magáénak vallott. A gyermekek oktatásánál figyelemmel kell lenni a lakóhelyük jellemzőire és életkori sajátosságaiknak megfelelően kell őket oktatni.
A megfelelő oktatáshoz szükséges a megfelelően képzett segítség, támogatás. Ezért kiemelt feladatként kezeltük az óvodás oktatási programunkban résztvevő óvodák óvodapedagógusainak képzését is a programhoz, melyet egy általános lakosságvédelmi felkészítéssel is kiegészítettünk.
Polgári védelmi oktatás óvónők részére (2016.)
Óvodás projektzáró verseny (2024.)
A kerületi polgári védelmi ifjúsági lakosságfelkészítés keretében végrehajtott oktatás és képzés célja a veszélyhelyzetek egyéni és közösségi szintű megelőzése, különös tekintettel a helyes magatartási formák kialakítására, a szabályok kondicionálására, melyek a veszélyhelyzetek megelőzését teszik lehetővé. Képesek legyenek a gyerekek önmaguk és társaik mentésére, hogy megismerjék a tanulók az oktatás és nevelés során a körülöttük lévő veszélyforrásokat, és megtanulják, hogy mit tegyenek veszélyhelyzet esetén.
Ismerjék azokat a szabályokat, amelyeket önmaguk, és társaik érdekében be kell tartaniuk. Különösen fontos az olyan magatartási formák kialakítása, melyek a veszélyhelyzetek megelőzését teszik lehetővé, valamint pozitív beállítódások megalapozása a személyi biztonság elérése érdekében.
A felkészítések során, mind a gyermekek, mind a szülők részéről fokozódik az érdeklődés a polgári védelem iránt, mely a jövőbe mutató, önkéntesek bevonásán alapuló polgári védelem felállításának vonatkozásában jelentős számú, képzett, a helyes magatartási formákat ismerő, és embertársain segíteni akaró utánpótlás jó merítő bázisát képezheti! És az ilyen ismeretekkel rendelkező fiatal, és idősebb állampolgár tisztában van a rendvédelmi szervek munkájával, ezért a nagyobb rálátás okán átérzi a közbiztonság fontosságát, mely elősegíti annak javulását.
Polgári védelmi oktatás projektzáró bemutatója a Harmat Általános Iskolában (2016.)
A polgári védelem feladatrendszerében a társadalom minden szereplője érintett: az állam, az önkormányzatok, az állampolgárok ugyanúgy részt vesznek benne, mint a gazdálkodó szervezetek, civil- és karitatív szervezetek. Ez az összefogás, és az állampolgárok felkészültsége a kulcsa a jövőbeni, katasztrófamentes életnek. És jelenleg csak a polgári védelem van abban a helyzeti előnyben, hogy ezt az évtizedes tapasztalatokra alapuló, más szervezeteknél ekkora gyakorlati tapasztalatokkal nem fellelhető, oktatást felhasználva, komplex képzést nyújtson az állampolgárok ilyen széles rétege számára.